Peruutus / Palautus / vaihto-oikeus
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen info@kapitalsnow.fi , vastausviestissä saat tarkemmat ohjeet palautusta varten.
Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa vastausviestin saavuttua alkuperäiskunnossa. Palautuksesta aiheutuvat muut kustannukset kuten pakkaus ja paketointikulut ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen tai kirjoita käsin palautuksen tiedot jotta tiedämme kenen palautuksesta on kyse.
Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta. Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkastusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin.
Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 30 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautettu tai se on todistettavasti annettu postin kuljetettavaksi palautusosoitteeseen ja tuotteen kunto vastaa säädöksissä määriteltyä tasoa.
Mikäli teille on räätälöity tuote (esim leikatut nousukarvat) niin kyseisessä tuotteessa ei ole palautus tai vaihto-oikeutta.
Ilmoita meille palautuksesta / peruutuksesta / vaihdosta 14 päivän sisään niin hoidamme palautuksen alla olevien ohjeiden mukaisesti. Tuotteen tulee olla alkuperäiskunnossa ja ehjä. Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen tai vaihtaa kokoa niin olethan meihin yhteydessä.
1: Ilmoita asiasta 14 päivän sisään tilauksen saapumisesta sähköpostitse info@kapitalsnow.fi
2: Saat paluuviestinä ohjeet postitukseen.
3: Pakkaa tuote postikuljetuksen kestävään pakettiin tai jos alkuperäispakkaus on tallella, pakkaa se siihen. Kirjoita lapulle nimesi ja tilausnumero sekä teksti asiakaspalautus, ja laita lappu pakettiin mukaan.
5: Merkitse pakettiin postin helposti koodi, sekä yhteystietosi ”Lähettäjä: Etunimi Sukunimi, osoite, puhelinnumero” sekä teksti Asiakaspalautus.
6: Toimita paketti lähimpään SmartPost automaattiin tai lautojen tapauksessa postin palvelupisteeseen. Ota tapahtumasta kuitti talteen.
7: Kun olemme todenneet paketin palautetuksi ja kaikki on ok niin ilmoitamme Klarnalle kaupan peruuntumisesta, ja he peruuttavat maksun. Jos olet jo maksanut tilauksesta niin odota kunnes Klarna palauttaa rahat takaisin tilillesi.
Mitä laki sanoo palautuksista
Vaikka palautuskäytäntömme ovat asiakasystävälliset, niin alla lakiosaston terveiset epäselvyyksien välttämiseksi, lähinnä tilanteisiin joissa on syytä epäillä väärinkäyttöä.
Peruutusoikeus etämyynnissä
Kuluttajalla on peruuttamisoikeus, vaikka pakkaus on avattu
Tavaran voi tarkistaa ja sitä voi käsitellä kotona samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että kuluttaja menettää peruuttamisoikeuden. Esimerkiksi vaatetta voi sovittaa, mutta ei käyttää. Pakkaukselle pelkästään avaamisesta aiheutunutta vahinkoa ei tarvitse korvata.
Kuluttajan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa summa kokonaan takaisin.
https://kuluttajansuoja-apuri.fi
Palautuskuluista vastaa pääsääntöisesti kuluttaja, ellei myyjän kanssa ole toisin sovittu. Myyjä vastaa palautuskuluista silloin, jos se on laiminlyönyt ilmoittaa niiden kuulumisesta kuluttajan vastuulle. Kirjallinen peruutusilmoitus myyjälle tulee tehdä 14 kalenteripäivän sisällä hankinnasta ja tavara tulee palauttaa myyjälle viimeistään 14 kalenteripäivän kuluttua peruutusilmoituksen tekemisestä.
Lisää asiasta EU:n Kuluttajakeskuksen sivuilta:
https://www.ecc.fi/Usein-kysyttya/peruutusoikeus-etamyynnissa/